torsdag 9. oktober 2008

Høstjakke

Da har jeg laget ferdig høstjakka mi også. Måtte jo prøve å skynte meg med å få den ferdig nå som det ble så kaldt. Rett og vrang går fint i blinde:-) Det liker jeg i det minste å tro hehe.

Denne har jeg tatt inspirasjon fra Frkbadegakk. Mine magiske nummere ble noe anderledes, men den er bygd opp på samme måte. Prøvde meg også ut med knappestolpe varianten hennes som du kan se her. En genial måte å slippe å regne ut avstanden mellom knappene. Har fått et annet syn på knappestolper nå ja:-)

Denne herligheten er strikket på p 3.50mm-4.00mm med superwash sport fra gjestdal. Med knapper (jeg fant i en restegurv til kr1) og alt kostet dette meg hele 180kr. Sånt kan jeg like:-)

4 kommentarer:

Linn sa...

fin jakke, likte godt fargene ogsaa. den blir deilig aa ha naa som hoesten er her. og tusen takk for kommentaren om maiusen paa bloggen min:)

Solveig sa...

Flott jakke. Min datter strikket som ligner veldig både i farger og modell, men uten den lure knappestolpe-ideen. Det var genialt. Mange spennende skjerf i innlegget under også. Ønsker deg en god helg.

Anonym sa...

Flott jakke med nydelige farger, har så lyst til å strikke meg noe lignende. Tar med meg idèen om knappestolpene bak øret.

Anonym sa...

Kjempeflott!!!!! Jeg brukte jakka mi seineste i dag, og det var deilig i vinterkulda det!=D