torsdag 2. april 2009

Sweet Feet

Denne gangen kom jeg over noen herlige heklede sokker. Selv med store luftehull er de varmere enn man skulle tro. Og fastmasker på hel og såle gjør de solide. Disse kan også være noe for litt kalde sommerkvelder.
Heklede sokker har en tedens til å sitte som støpt på foten, og det er ingen ulempe.
Selv med en krok på 1.75, var dette kjapp prosess.

Anbefaler enhver sokkekunstner der ute til å utfordre seg selv med et par heklede sokker:-)

Mønster: Sweet_Feet fra Inside Crochet
Garn: Askeladen silke-ull
Krok: 1.75 for str 37



8 kommentarer:

Elins Strikkeri sa...

Flotte sokker, skal sei du har god fart på heklenål og pinner:) Veldig fine sokkane i innlegget under og!! Ha ein fin dag.

nragnhild sa...

Disse var jo bare nydelige!!

Tino sa...

Det var flotte sokker, nydelig mønster og farge :)

Toril sa...

De var kjempeflotte!!

Solveig sa...

Den utfordringen ble jeg fristet til å ta - det var noen utrolig stilige sokker. Hvis jeg har noe garn som kan brukes, skal de få bli med på hytta i påsken.

Solveig sa...

Den var visst litt kjapp - har jo ikke det bladet. Tenkte det var en oppskrift fra nettet.

lise sa...

De ble både lekre og flotte. Artig med heklede sokker - skjønt jeg tror ikke jeg er klar for å teste slike ut enda.

Nydelig garn du har brukt også!

Tonemi sa...

Så lekre sokker:) Gøy med heklede sokker....Skulle ønske jeg kunne hekle etter oppskrift...Trur nok jeg må finne meg en læremester:)

HA en strålende påske