søndag 4. juli 2010

Bolero og sokker...igjen


En liten vest som er testheklet på ravleriet for å sjekke at mønsteret stemmer. Mønsteret er godt srevet, og kan ikke missfortås så lenge en har knekt den amerikansek heklekoden :O)

Forresten ikke et garn jeg ville ha brukt igjen på et slikt prosjekt. Det kryper oppover som en annen strikk...

Mønster: Emume Bolero (mønsteret kommer ut idag)
Garn: Viking sportsragg, 250g
Krok: 5mm Clover

Har funnet ut at jeg har alt for få ankelsokker strikket som heklet. Det må det selvfølgelig gjøres noe med :O)

#11/24
Mønster: Padded-Footlets
Garn: Arwetta(236), 40g
Pinner: 2.00mm HW









8 kommentarer:

gyldenkron sa...

For en flott bolero. Synd garnet kryper, men håper den vil holde seg på plass. Flotte sokker også

Dorthe sa...

Vesten er kjempefin og sokkerne likeså:) Prøvde og finne oppskriften men jeg finner den ikke. Er det kjøpeoppskrift eller gratis..

LivM sa...

Nydelig topp du har heklet igjen. Fine sokker også, og smart å lage dem korte.

Rigmor sa...

stilig bolero :) fancy på slike tynne kropper :) og sokkene ble da virkelig stilige :)
ha en flott søndag videre :)

Hanne sa...

Boleroen var nyyyyyydelig, til å dåne av :D

mono sa...

Lekker bolero! =)

LAs masker sa...

Det var en fin vest! Du har også laget veldig mye annet fint siden jeg var på "besøk" hos deg sist!

sipusa sa...

stilig vest:-)
kan tenke meg at viking sportsragg ikke er ideelt her ja, kanskje det blir bedre etter vask?