torsdag 8. september 2011

Mary Jane møter Paulie

Med dobbeltgarn og dobbel såle er disse en drøm å gå rundt i. Myke, fine og varme, Og det beste er at di bare er mine!

Tok meg 3 år fra mønsteret ble printet ut til ferdig produkt. At det kun tok 1t,15min per tøffel, snakker vi ikke om. Innrømmer glatt at fingrene fikk kjørt seg med hekling av dobbeltråd og gjennom dobbelt lag med såler. Men helt klart verdt hver eneste ødelagte finger.

Ga nok et pittelite utrykk underveis om at disse skulle jeg aldri lage igjen. Men spørs om jeg ikke må trekke det tilbake ;O)

Mønster: Marry Jane
Garn: Drops Alaska, 100g lilla og 50g grå
Krok: 6.00mm såle og 5.50mm resten
Str. S (37)

Paulie jakke #3 trenger helt klart ingen innmat bildet. Bare se for deg den blå og grå varianten i rødt og litt lengre her og der.

Syns jakka ble litt tung og slapp i Twin garnet, så det blir nok ikke flere "store" plagg av det garnet. Men godt å strikke med er det som alltid og fargene er knalle. For bli sokker av de andre hespene jeg har. Der kommer garnet til sin rettt så lenge en liker å strikke med tannpirkere som noen kaller det !

Mysteriet med de røde kaninene er nå løst ;O)

Mønster: Paulie
Garn: Wollmeise Twin, Aurora 350g og Nille strømpegarn 35g
Pinner: 3.00mm


6 kommentarer:

Pernilla sa...

Likte Mary Jane virkelig godt, kjempefine!
Pernilla

wigdis sa...

De tøflene er de fineste jeg har sett. De er verdt hver eneste såre finger, spør du meg.
Nydelig farge på jakka de også, er det den som ble for stor? Ser jo veldig fin ut da.

Jane sa...

Herre gud for noen flotte tøfler!!
Og enda en Paulie, og som alt du lager, kjempefin.
Om den er for stor, passer den kanskje til meg...? Jeg betaler godt :))

lise sa...

Ååå, superfine! *forelsket*

Wenche/chawo sa...

Det var noen kjempefine tøfler

Linda sa...

Kjempe fine tøffler,lurer bare på hvilken str. jeg skal ta....bruker 39 i sko.Hvilken str tok du??