mandag 11. januar 2010

En halv citron til besvær

Ikke lett å få surret en halv sitron rundt halsen. Den ligger der så fin og pen helt til et lite pust lurer seg innom ;O)
Blir helt sikkert fin med en liten festenål, men det er ikke noe for denne skrotten.

Som Bittami så fint sa det, er det strikket vrangmasker til en ser mann med ljåen. Bonusen ble å legge alle vrangmaskene pent tilbake til nøstet sitt!

Med andre ord; En citron til besvær!


Her liggeer sitronen i sin hele og fulle jeg!

Mønster: Citron
Garn: Wollmeise 100% pilars of fire 150g
Pinner: 3.50mm HW
Info: måler 75cm x 40cm



Et enkelt og greit mønster til multifarget sokkegarn. Krever ikke den største hjerneaktiviteten, og kan derfor bedrives hvorsomhelst og nårsomhelst. Noe som kan være en fordel for oss venteslitere ;O)

Garn: fabel 65g
Pinner: 2.00mm HW

11 kommentarer:

Unknown sa...

Pent sjal :) Kjekt det mønsteret også, blir ikkje så kjedelig som vanlig ribb ;-)

Vibekes lille ullne sa...

Betyr det at du har rekket opp hele sjalet igjen? Håper jeg misforstod her, for det ser jo så fint ut! :)

Kelsina sa...

Nydelig sjal synes jeg også og håper du ikke har rekket det opp.

Unknown sa...

Sjaler er bare helt lekkert, du må da ikke finne på og rekke opp igjen da..

Ha en fin kveld :-)

Elin Osa Søreng sa...

Så herlig sjal!! Det var fjongt altså! Takk for besøk og kommentar på bloggen min- så artig med nye "fjes" på besøk :o)
Hm, jeg har visst for lite garn i hus- for her trekker det fra vinduene.... ;o) Flott, da kan jeg kjøpe mer med good samvittighet, hehe.
Masse flott du har laga! Ha en fin uke, hilsen Elin

amylin sa...

Fint sjal og fine sokker.

Synnøve sa...

Betyr det at du rekket opp citronen?? Er det mulig. Synes den ble fin jeg. Kunne jo solgt den vet du.

Synnøve sa...

Glemte å skryte av sokkene forresten. Stilig i Fabel. Hvor mange masker la du opp da. Trenger vel en del flere masker enn med Perfect.

Elins Strikkeri sa...

Skikkelig flott sjal du må ikkje tenke på å rekke det opp igjen!! Sokkene var fine dei og, ha ei fin veke:))

habitata sa...

Jeg synes nå citronen din var nydelig - kjempefin farge på garnet. Gaver er kjekke å ha. Selv om man kan/vil bruke det selv, så kan det jo være andre som vil kle det kjempefint. Må jo ikke rekke opp nei, angst!!!

Trude her sa...

Veldig hyggelig at dere syns jeg ikke ska rekke det opp igjen, men det var nok gjort lenge før innlegget gikk i trykken ;O)

Og garnet blir bare et nytt herlig sjal til meg så ingen krise her :O)