torsdag 18. mars 2010

52-luer på vei til St. Olavs Hospital

Da er mine 52 luer, hvor 27 av de så dagens lys under OL i Vancouver, på vei til Bente og St. Olavs Hospital.

Dette har bare vært gøy og moro. Jeg har lært meg nye måter å svinge kroken på, og lekt meg med mitt eget luemønster "wimseluer".

Jeg kan garantere at dette ikke er siste luene fra meg. Det vil alltid være en kreftavdeling som venter på luer nettopp fra deg og meg!



Wimseluens historie;
Det hele begynte med en litt småhissig øyebetennelse hvor TV og strikking ble uaktuelt.

Første lue ut ble en enkel stavmaske lue som den grønne øverst til venstre. Neste ble samme mønster, men med en touch av Stavmasker rundt forran og bak. 3.lua prøvde jeg meg med en mønsterbord hvor jeg startet med mønsterdelen. Den fikk ikke helt passformen jeg var ute etter, så det var bare å hive seg på en 4. lue med utgangspunktet i nr2. Der fikk jeg passformen og mønsterdelen til å stemme. Da var jeg solgt, og ideene bare strømmet på. Noe det for øvrig fortsatt gjør.

Luene er stadig under utvikling!

15 kommentarer:

Lykkelinn sa...

Wow, nå ble jeg virkelig imponert! Jeg har lagt tre luer klar til sending jeg - men dette her var jo en diiiger bunke. Du er flink (og snill!)

Anonym sa...

Kjempeimponerande! Å tenk som du gleder dei 52 som får av desse luene!

Mvh
Martha på HB

Marianne sa...

Imponert! Dette står det respekt av!

Emme sa...

Imponert er jo bare forstavelsen her, du er helt rå på de luene! Kjempefine!!

Jordmor-Hanne sa...

Kjempebra jobba! Så viktig m engasjerte mennesker som deg :)

Hanne sa...

Jeg er så IMPONERT, for en fantastisk produksjon. Må si dette varmer mitt sykepleie hjerte. Hilsen sykepleier som jobber på St.Olavs ;)

Bitt@mi sa...

Så flink du har vært:-) Nå må jeg se å få sendt mine, det ble bare 13, men regner med at de blir godt mottatt:-) Drar snart til Tyskland nå, husk å tenke over hva du ønsker deg...hihi:-)
Vi blogges:-)

Moan sa...

Helt utrolig!
Du er fantastisk!

Pinnepenn sa...

Så mange flotte luer!

Strikkejenta sa...

En imponerende mengde luer! Nå blir mange glade:)

LilleAsk sa...

Oi, jeg er virkelig imponert over alle luene og at du gjør en sånn god gjerning.

Smarie sa...

Wow...dette står det vanvittig respekt av ;o) Bøyer meg i støvet ! Luene dine er kjempeflotte, og kommer helt sikkert til å være til glede hos mottakerne.

Linn sa...

Utrolig mange kule luer du har laget!! Jeg er helt imponert!

Nena sa...

Wow, så imponerende :-)Fantastisk =)

Snuppesnella sa...

Fantastisk ! Du har gledet mange !
Påskeklem.