lørdag 14. november 2009

Flettegenser og pinnsvinvarmer

Genseren er ferdig, og jeg er nok engang klar for litt snø og kuldegrader.
Noen justeringer ble til etterhvert som jeg ble litt smålei alle flettingene. Ble brukbare likevel, og jeg er fornøyd.

Dette er en oppned genser som starter i halsen, og strikkes nedover med varierende hell ;O)

Mønster: Cable-Down-Raglan
Garn: Drops MerinoExtraFine 400g
Pinner: 4.00mm HW

Denne har sørget for at pinnsviner, elefanter og hamstrer har forsvunnet fra min hals. Med andre ord har den gjort nytta si. Den kan også soves med for dere som lurte på det:O)

Mønster: Mitt eget
Garn: Lanett 70g
Pinner: 2.50mm HW
Mønster:
- Legg opp 108m på p 2.50-300mm
- Strikk 4omg rillestrikk, 1 omg rett, 1 omg vrang
- Rad 1: rett
- Rad 2: *2 rettsammen x 3, 1kast-1 rett x 6, 2 rettsammen x 3*, gjenta ut omg.
- Rad 3-5: rett
Gjenta rad 1-5 til ønsket lengde. Her er det gjentatt 20 ggr.
Avslutt med 4 omg rillestrikk.
Fell av og enjoy

14 kommentarer:

Frk. Chilli sa...

Ååå så ut som en herlig genser. Halsen var og nydelig. Men sjalet ditt i posten under var bare helt nydelig. Jeg har og Campari liggende, kanskje det sjalet hadde vært rett bruksområde på det... God helg:)

Marit Johanne sa...

Nydelig genser! Og halsen også. Så deilig og varm ut.

Lisbeth Bula sa...

Helt nydelige ting! Men hva synes du om garnet til genseren? Jeg strikker sjal i samme akkurat nå og synes garnet blir litt "brukt og loete" bare av å holde det mens jeg arbeider med det. Det synes jeg er litt vel fort!!

Elins Strikkeri sa...

Flott flettegenser og pinnsvinvarmer og så likte eg kjempegodt sjalet i innlegget under!! Det kunne eg godt tenkt meg å strikke men er usikker på kva tråd eg kan bruke. Må helst vere eit garn eg kan få tak i rundt om her.God helg til deg:)) Legger deg til på blogglista mi eg, håper det er greit..

Hanne sa...

Kjempe fin genser og hals. Nydelig farge på sjalet i innlegget nedenfor. Ønsker deg ei riktig god helg :)

Epletreet sa...

Kjempefin genser! Den halsen må jeg prøve, har mye passende garn.
God helg!

Gro @:) sa...

Kjempeflott genser og en aldeles nydelig hals :-)) Den skal nok jeg også strikke meg.. Tusen takk for at du deler oppskriften med oss :-))
Ha en fortsatt flott helg :-)

Cloudberry sa...

Flott genser og halsen er lekker! Sjalet i forrige innlegg er nydelig.
Ha en fin lørdagskveld :)

Judith sa...

Takk for at du deler! Den halsen kunne jeg tenke meg å prøve meg på, kjempefin!

strikkedilla sa...

Så flott genser, og så utrolig masse flott nedover her. Halsen var også veldig fin.

Torunn Skjærstad Moen sa...

Flott genser og hals i nydelige farger! Med hilsen fra Asterix.

Solveig sa...

Nydelig og spesiell genser. Kan godt skjønne du ble lei flettingene etter hvert, men de var veldig dekorative.

Bitt@mi sa...

For en griselekker genser du har mekka - hvordan rekker du alt? Deilig garn har du også valgt, merinoen fra Drops klør ikke, så den er grei til sånne:-) Noe annet jeg likte med denne var at den ikke trengte noe montering, såvidt jeg kunne se - og sånt kan jeg like:-)
Halsen var også fin! Bare så det er sagt:-)
Ha en knasende fin dag videre!

Birkus sa...

Utrolig flott hals!
Jeg har også problemer med disse pinnsvinenen og elefantene som stadig besøker halsen min. Så tror rett og slett at jeg skal prøve meg på pinnsvinvarmeren din :-)