onsdag 18. november 2009

Shetland Triangle


Enda et Shetland Triangle sjal er ferdig. Denne gangen var målet at det skulle bli noe større, og det ble det:O)

Dette er mitt 3. shetland, men har fortsatt til gode å lage et til meg selv.

Mønster: Shetland-Triangle
Garn: Askeladen Merino/silke 80g
Info: 12 rep av hoveddelen. Måler 150cm x 63cm
Pinner: 3.50mm HW



Enkelte sjal må bare blokkes, og det er Shetland Triangle et godt eksempel på. Før blokkiing kan det minne om en eggekartong. Og sånt går man jo ikke med rundt halsen. Det fins da måte på resirkulering!

10 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Flotte saker! Enig med deg at eggekartongskjerf kanskje er å trekke det grønne fokuset litt langt...=P

Frk. Chilli sa...

Kjempefint:) Jeg har mitt 4. shetland på pinnene nå, og jeg har og til gode å lage et til meg selv:) Og det er helt utrolig hva blokking gjør. Jeg var særdeles skeptisk da jeg felta av mitt første, syns det var helt grusomt og kunne ikke skjønne hvordan det skulle kunne bli som de andre jeg hadde sett....

lise sa...

Flott sjal! Jeg strikket et for noen år siden, det er vel snart på tide med et til.

Rigmor sa...

Nydelig sjal ! Blir aldri lei av å titte på vakre sjal ! Ha en fin dag.

Hannes hage sa...

Virkelig lekkert!

Torunn Skjærstad Moen sa...

Jeg har strikket flere av disse. Nydelig strikk fra din side. Ha en god dag, med hilsen fra Asterix.

Nitus sa...

Kjempefint sjal i akkurat passende størrelse.

Vibekes lille ullne sa...

Flott sjal! Har strikket et Flower basket i naturhvitt garn, og det ble også lyst og lekkert sånn som ditt. Shetlandmønsteret er nok litt finere synes jeg! Ha en fin kveld! :)

amylin sa...

Flott sjal og likte genseren i forrige innlegg også.

Hanne sa...

Nydelig sjal!! Har så lyst å strikke et sånn jeg og:-) Ha en fin dag!!