tirsdag 15. juni 2010

Heron - Nytt og herlig sjal eller skjerf om du vil


Hvitt garn ble kjøpt inn til et hvitt sjal/skjerf jeg hadde planer om å strikke. Men da jeg skulle inn på nettet og finne frem oppskriften, ramla jeg tillfeldigvis over dette. Så det ble den planen ;O)

Jeg har i kjent stil flyttet rett inn i det, selv om noen påpekte på bussen igår at det ikke var sessong for verken skjerf eller votter nå. Hørt på makan til tull! Det fins da noe som heter sommerskjerf og sommer votter. Jeg er da ikke helt rar og flyr rundt med tova selbuvotter med vanter inni. Vantene er da tatt ut må vites ;O)

Nei fra spøk til alvor så var det disse søte tynne sokkegarnvottene jeg gikk med. (Hysj ikke si det til noen, men det var vanter inni)


Mønster: Heron
Garn: Lanett, 120g
Krok: 5.50mm clover


Sjalets mange sider.

10 kommentarer:

Rigmor sa...

utrolig fint sjal. Og det passer da virkelig nå når det er kaldt/varmt om en annen!
ha en flott dag, med eller uten votter ;)

Anita Tørmoen sa...

Det sjalet likte jeg også! Deilig å ha ett som er litt sommerlig :) Har lagt meg til som følger hos deg :)

safransax sa...

Du og du så flott sjal;)
Tro om det kan være et greit ferie prosjekt.... hmmmmm... tenkeboks hær:D
Ha en fortsatt fin uke.

Dorthe sa...

Du tryller jo frem det ene fine plagget etter det andre:)

Unknown sa...

Så utrolig lekkert sjal, sommerlig og fint :-)

Elins Strikkeri sa...

Nydelig sjal , riktig så lekkert i kvitt:))

LAs masker sa...

Nydelig sjal/sjerf! Den organge vesten på innlegget under er bare helt fantastisk fin!

Silje sa...

Utrolig nydelig skjerf!!

Solveig sa...

Veldig luftig og sommerlig. Du er så flink til å finne spennende oppskrifter. Votter kan da brukes året rundt. Det finnes jo ikke noe verre enn å fryse....

Berit/Tireb sa...

Sjalet ditt ble helt nydelig, og ekstra lekkert i hvitt synes jeg :)