fredag 28. januar 2011

Flettehekling på sitt beste - Eller bare en lue

Denne lua har jeg hatt lyst på helt siden bladet interweace crochet winter 2007 kom ut. Har også prøvd meg et par ganger før uten hell. Da var nemlig ikke mine USA'iske hekleferdigheter på topp. Det har jeg tydeligvis klart å gjøre noe med for VOILA!

Lua ble tett og god med all denne flettingen, og med ribbekanten har jeg et håp om at den skal holde nordavinden ute også :O)

Mønster: Stone-Path-Hat
Garn: Dale babyull 100g
Krok: 3.50mm Clover
Str: 22"






13 kommentarer:

Frk.Badegakk sa...

Så flott lue! Jeg liker fargen!!!!=DDD
Ønsker deg en deilig helg uten øyetøys!

Jane sa...

Wow, flettehekling, faktisk... Dååååne! Utrolig flott! Og nydelig farge. :D
Ønsker deg en riktig god helg!

Anonym sa...

Utrolig flott, flettehekling!! Det har jeg aldri hørt om, men lekkert var det!

gyldenkron sa...

Jøss, er den hekla? Det hadde jeg ikke trodd. Går det an å hekle fletter altså? Hehe, jeg er ikke bevandret i hekleverdenen, skjønner du. Fin var den iallfall. God helg til deg.

Lunamon sa...

Å hjælpes meg for en utrolig pen lue, også heklet???!!! WOW
Takk for hilsen i bloggen min, ønsker deg og dine god helg.

Renate sa...

OJ! jeg skjønte ikke hva du mente med heklet, for lua så jo strikkket ut! MEN SÅ STILIG!!!!!! :D

wigdis sa...

Utrolig flott lue, skjønner ikke at du får det til. Genseren din ble lekker også. Det frister å lære og hekle gitt.

Bitt@mi sa...

Guriland - nå ble jeg impregnert her:-)))) Har sett en del prosjekter med heklede fletter, men trodde at det nærmest var umulig å få til. Tydeligvis ikke for deg i alle fall:-) Skikkelig lekker var den:-)Du burde designe en egen lue og ha den med i konkurransen om vm-lue som husfliden har. Så det i en blogg i går:-)
Her er en link:
http://madeinnorwaynow.no/min-vm-lue/
God helg!

Judith sa...

Veldig veldig fin. Imponert over at det går an å hekle sånt!

Ina sa...

Fiiin lue og herlig farge! Imponert over hekleferdighetene :o)

Lykke til med flettehalsen da ;-) Gleder meg til å se din versjon.

God helg!

Moan sa...

Er det mulig!?? Å hekle fletter??
Du har gjort en flott jobb! Stilig lue!
Ha en god helg :-)

LAs masker sa...

Det er ikke måte på hvor mye fint du lager! Denne lua er intet unntak - flott!

Tussi sa...

Jøsses, den var flott!
Er virkelig hele lua heklet?
Og jeg som har innbilt meg å være ganske stødig i hekling - tror jeg må revurdere det, ja!
Ha en fin helg :)