torsdag 27. januar 2011

Lush Lace - for en genser :O)


Min første hekla genser for i år er ferdig. Og den passer pørfekt! Det skulle en ikke tro at den kom til å gjøre der jeg gyv løs på genseren med tynnere garn, mindre krok og str xs. Tror nok det bare betyr at jeg har hatt kjempeflaks, og at den som har designet mønsteret ikke helt vet hvor små diss xs små kroppene kan være ;O)

Noen forandringer har jeg gjort, da jeg syns orginalen har litt vel store hull øverst ved halsåpninngen. Så doblestv ble byttet ut med fm og enkle stvm. Brukte også bare 2-3 kvelder på denne, så nå vurderer jeg sterkt en i blå med kanskje høy hals.

Her er det forresten varme ihvert hull.

Mønster: Lush-Lace
Garn: Karisma, 500g
Krok: 5.00mm Clover



7 kommentarer:

Ugla sa...

Genseren ble kjempefin, kanskje jeg skulle forsøke meg på en slik? Jeg blir sikkert ferdig med denne lenge før sokkene :-)

Frk.Badegakk sa...

Den ble kjempelekker! Gratulerer med nok et stilig plagg!!!=D

Vibekes lille ullne sa...

Superfin genser! Går det an å hekle en genser så fort altså? Skulle ønske jeg klarte å knekke heklekoden, for å strikke en genser i hullmønster tar definitivt lenger tid (for meg hvertfall...) :)

Hanne-Kristine sa...

Det overrasker meg hver gang hvor flott heklet gensere kan være! Og din ble riktig nydelig og for ein skjønn farge du har brukt.
Virkelig lekker :)
hk

Hanne sa...

Kjempe fin genser du har heklet. Beundrer dere heklere altså. Jeg har mer enn nok med bestemor/oldemorruter jeg :P

Hege sa...

WOW, så flott genser! :)
Men så ut som en veldig jobb å hekle den. Bær den med stolthet!

Guro sa...

Så fin den ble!